Dreba vairas stabdant - į ką verta atkreipti dėmesį? - Autura

Dreba vairas stabdant, sukant? Kokios problemos?

Dreba vairas stabdant, sukant? Kokios problemos?

Nors mūsų šalyje nelygių/duobėtų kelių sakykime netrūksta, dėl kurių automobilio vairas drebėtų, dažniausiai tai gana akivaizdu ir visi suprantame. Bet kodėl jūsų vairas turėtų drebėti, kai važiuojate gražiu, lygiu asfaltuotu keliu? Atsakymas - jeigu viskas tvarkinga, jokio drėbėjimo negali būti. Šiaip drebančio vairo priežasčių yra daug. Bet kelios manome yra tokios iš dažniausiai pasitaikančių, tad apie jas trumpai ir aptarsime.

Pagrindinės vairo drebėjimo priežastys

  • Blogi ratų guoliai.

Yra nemaža tikimybė, kad ratų guolis įtakoja vairo drebėjimą. Visų pirma, klausykite! Dažniausias ir lengviausiai atpažįstamas sugedusio rato guolio požymis yra garsinis. Jei pastebėjote, kad jūsų rate sklinda garsas kaip  "šlifavimo" ar pan. atkreipkite dėmesį, kad tai labai tikėtina dėl blogo rato guolio, ypač jei triukšmas stiprėja automobiliui įsibėgėjant.

  • Padangos.

Neteisingai nusidėvėję padangos, gumbuotos padangos, ar kitų pažeidimų turinčios gali sukelti vairo drebėjimą ir kitus nemalonius pojūčius vairuojant. Padangas patikrinti pačiam nėra sudėtinga, vistik šioks toks supratimas reikalingas. Geriausia keičiant padangas iš žieminių į vasarines ar atvirkščiai paprašyti padangų montuotojų, kad pažiūrėtų į jų nusidėvėjimą.

  • Pakabos problemos.

Pakaba – dažnesnė drebančio vairo priežastis. Jeigu turite įprotį reguliariai tikrinti savo automobilio važuoklės būseną, greičiausiai Jums tas negalioja. Bet neretas vairuotojas, atveža automobilį jau su esama važiuoklės problema kuri dar neretai būna įtakota kažkokios kitos problemos, arba pradėjusi gadinti ir kokį kitą važiuoklės mazgą. Viskas paprasta laikui bėgant pakabos problemos vystosi lėtai, o tai reiškia, kad greičiausiai jų nepastebėsite, kol problema nebus pakankamai rimta, kad vairas pradėtų drebėti. Tokie dalykai kaip atsipalaidavę vairo traukės antgaliai, kitos jungtys ar dalys, skleidžia subtilius garsus važiuojant per nelygumus ar pan., tad juos atpažinti pradžioje gana sudėtinga. Kadangi šie komponentai yra atsakingi už vairavimo sistemą jie gali sukelti įvairių problemų, įskaitant drebantį vairą, netolygų padangų susidėvėjimą ar net visišką vairavimo praradimą.

  • Iškreipti stabdžių diskai.

Reguliarus stabdžių aptarnavimas yra transporto priemonės vairavimo dalis, tačiau net ir gerai prižiūrima stabdžių sistema gali susidurti su diskų deformacijomis. Jeigu stabdžių diskas bus deformuotas, stabdant turėtumėt aiškiai jausti vairo drebėjimą.

  • Ratai nesubalansuoti, arba tai atlikta netinkamai.

Jei jie nėra idealiai subalansuoti, ratui besisukant, jie gali pradėti drebėti ir šokinėti. Kartais nesubalansuoti ratai bus pastebimi tik važiuojant greitkeliu, kartais kai važiuojate šiek tiek greičiau ar lėčiau. Nesvarbu, kokiu greičiu važiuoja transporto priemonė. Pastebėjus, kad vairas dreba ar kitokios vibracijos jūsų automobilyje, nedelsdami kreipkitės į specialistus.

Ką daryti jeigu atsirado vairo drebėjimas?

Kaip minėjome, normaliai eksploatuojant tvarkingą automobilį jokio vairo drebėjimo jaustis neturėtų, na nebent važiuojate nelygiais, duobėtais keliais. Bet jeigu pajautėte atsiradusius garsus sklidančius iš ratų, ar važiuoklės, net ir pačius menkiausius - nelaukite ir važiuokite pas specialistus, kad jie tinkamai įvertintų. Nebijokite apsikvailinti (gal kažkam taip ir atrodyti gali), gal jokios problemos ir nebus, bet būsite tikri ir ramūs - o tai svarbiausia. Vos tik atsiranda kitokie pojūčiai vaire nuo įprastų, drebėjimas, vairo laisvumas, stabdymo metu, sukant ar panašiai, vėlgi nenumokite ranka į tokius signalus. Tai itin svarbu ir dėl Jūsų pačių ir dėl kitų eismo dalyvių saugumo.

  • Geriausiai tikslias gedimo priežastis nustatys tą išmanatys ir tinkamą įrangą turintys mechanikai. Net jeigu ir pats gebate tiksliai įvardinti gedimo priežastį, vistik patikrą verta atlikti, nes vienas gedimas gali būti įtakotas ar įtakojantis kitą vietą/dalį važiuoklėje ar kitur.
  • Reguliari važiuoklės patikra, net ir neesant jokiam gedimui bent kartą ar du į metus rekomenduotina. Važiuoklės patikra nėra brangi, bet laiku identifikuoti prasidedantys gedimai gali sutaupyti nemažai laiko ir pinigų.
  • Keičiant važiuoklės dalis - naudokite tik žinomas ir kokybiškas sertifikuotas detales.
  • Remontuokite automobilį pas kompetetingus specialistus kurie gali duoti garantiją, kurie turi patirtį ir įrangą.

Nepamirškite paprasto gyvenimiško patarimo - "pigios paslaugos kainuoja brangiausiai".

Rekomenduojame

43,20 €  48,00 €

Kodas VKPC84416

4,64 €  5,80 €

Kodas HG2217

17,50 €  25,00 €

Kodas 5866000;82.20 STD

3,80 €  4,75 €

Kodas CA4261

2,45 €  3,50 €

Kodas 0250201039/02039;DTP

108,00 €  120,00 €

Kodas 294200-0300

Daugiau naujienų