Kietųjų dalelių filtro DPF regeneracija - Autura

DPF regeneracija - priverstinis filtro valymas

DPF regeneracija - priverstinis filtro valymas

Kas yra DPF regeneracija? Apie tai jau nemažai minėjome ir ankstesniuose savo straipsniuose. Priminsime, kad DPF filtrai sukurti taip, kad jie sulaikytų išmetamąsias kenksmingas daleles - suodžius. Taigi transporto priemonės eksploatavimo metu susidarę suodžiai sulaikomi DPF keramikoje ir tada sudeginami, neleisdami DPF iškart jais užsikimšti. Šis deginimo procesas vadinamas REGENERACIJA. Kad ši regeneracija būtų atlikta, dyzelino kietųjų dalelių filtras turi pasiekti aukštą temperatūrą.

DPF regeneracija pirmiausia įvyksta kai DPF pasiekia kietųjų dalelių užpildymo lygį. Dažniausiai esant numatytam nustatymui (apie 40 %), ECU (jūsų automobilio kompiuteris) suaktyvins regeneracijos procesą kurio metu filtro temperatūra pasiekia apie 500°C.

Pats regeneravimas būna dviejų tipų: aktyvus regeneravimas arba pasyvus regeneravimas. Vieni automobiliai gali naudoti vieną ar kitą metodą, kai kurie abu.

Pasyvus DPF kietųjų dalelių filtro regeneravimas

Pasyvi kietųjų dalelių filtro regeneracija vyksta ilgą laiką važiuojant dideliu greičiu ir kai išmetimo sistemoje pasiekiama labai aukšta temperatūra. Važiuojant pvz. 110 km/h ar didesniu greičiu, išmetamosios dujos pakankamai įkaista, kad sudegintų suodžių daleles, kurias sulaikė DPF. Kad šis regeneravimas įvyktų teisingai jam prasidėjus ir iki jo pabaigos turėtume palaikyti didesnį greitį.

Jeigu prasidėjo pasyvus regeneravimas ir tuo metu jūs sustabdėte automobilį, arba važiuojate lėtai, žemomis apsukomis - pasyvi regeneracija neįvyks gerai ir kartais gali net pakenkti DPF filtrui.

Aktyvus DPF kietųjų dalelių filtro regeneravimas

Kadangi vairuotojai pagrinde automobilius eksploatuoja mieste, nedideliais greičiais ir žemomis apsukomis,  gamintojai sugalvojo aktyvaus regeneravimo idėją. Aktyvi kietųjų dalelių filtro regeneracija įvyksta, kai suodžių lygis DPF yra apie 40–45 % jo talpos. Tokiu būdu, net jei transporto priemonė nevažiuoja dideliu greičiu, išmetimo sistema pakankamai įkaista, kad sudegintų suodžius esančius DPF ir atliktų regeneraciją.

Visgi ir su aktyvia regeneracija yra reikalų. Kai transporto priemonė sustabdoma nepasibaigus regeneracijai - ji neįvyksta iki galo. O miesto rėžimu važinėjant taip būna tikrai labai dažnai, pradėjai važiuoti, tau reikia pvz. nuvažiuoti kelis kilometrus, važiuojant prasidėjo regeneracija, tu skubi kažkur, nes darbo diena.. neturi laiko laukti kol regeneracija pasibaigs.  Kai taip nutinka kelis kartus, suodžių kaupiasi vis daugiau, kol pasiekia aukštą DPF užpildymo lygį.

Na tuomet žinoma užsidega prietaisų skyrelyje DPF filtras ir Jūs pradedate panikuoti laugh. Arba prisiskaitote internete ką daryti kai užsidega DPF filtras visokių "guru" patarimų pvz. reikia išpjauti DPF filtrą ir baigsis problemos ir pan. NETIKĖKITE tokiomis nesąmonėmis ir nesugalvokite to padaryti, vėliau turėsite daug daugiau problemų.

Priverstinė DPF filtro regeneracija

Norint atlikti priverstinę DPF regeneraciją, reikia naudoti tinkamą diagnostikos įrangą. Dažniausiai ją atlieka autoservisuose. Ši operacija gali užtrukti iki 30 minučių. Užtikrinkite, kad regeneravimo procesas būtų vykdomas saugioje aplinkoje, nes išmetamųjų dujų temperatūra bus labai aukšta. Taip pat jeigu tai bus daroma patalpoje, ji turi būti gerai ventiliuojama, o jos vykdymo metu geriau nebūti šalia dėl kenksmingų išmetamųjų medžiagų.

Jei DPF neatsinaujina ir jis užpildytas daugiau nei 90% , reikės pakeisti DPF arba išvalyti jį profesionalia įranga.

Ar priverstinis kietųjų dalelių filtro regeneravimas padeda?

Kartais taip, kartais ne. Viskas realiai priklausomai nuo DPF prisotinimo suodžiais būsenos. Kai pasiekiamas didelis suodžių kiekis ir temperatūra pakyla per aukštai, viduje esančios susikaupę medžiagos gali išsiplėsti ir sulaužyti keramiką bei sugadinti kietųjų dalelių filtrą nepataisomai.

Taip yra dėl to, kad kaupiasi ne tik suodžiai, bet ir pelenai. Suodžiai dar gali būti sudeginami, deja pelenai šiuo atveju vykstant regeneracijai nesudega ir lieka filtre. Todėl norint pašalinti šiuos pelenus, kietųjų dalelių filtrą reikia išvalyti specialia įranga ir naudojant specialius ploviklius.

Kaip tinkamai prižiūrėti DPF filtrą?

Na čia daug stebuklų nesugalvosi. Pirmiausia pastebėjus, kad vyksta DPF regeneracija stengtis užtikrinti viską taip, kad leisti jai įvykti iki pabaigos. Žinoma, tą padaryti nėra taip paprasta kaip atrodo. Susiję daug dalykų - turi pirma pastebėti, kad regeneracija prasidėjo, ir aplinkybės tau turi leisti tai padaryti iki galo.

Antra - naudoti kuro priedus kurie padeda greičiau įvykti DPF regeneracijai. Tokių priedų galite rasti mūsų el.parduotuvėje

Trečia - atvežti DPF filtrą išvalymui. Šiuo atveju mes išvalysime filtrą specialia įranga ir dažnu atveju jį atstatysime praktiškai iki gamyklinės būsenos. Suteiksime garantiją.

Rekomenduojame

Daugiau naujienų