Kodėl dingo trauka? Kodėl sumažėjo automobilio galia? - Autura

Kodėl dingo trauka? Kodėl sumažėjo galia?

Kodėl dingo trauka? Kodėl sumažėjo galia?

Klausimas - Kodėl dingo trauka? 

...nes dingo. laugh Ok, be juokų, tai faktas, kad jeigu automobilyje dingo trauka reiškia kažkas negerai ir reikia kažką daryti. Ir tikimės, kad neesate iš tų kur laukia kol bėda savaime dings smiley
Pradžiai reikėtų žinoti vieną nenuginčijamą faktą, einant metams iš metų automobilio efektyvumas po truputį mažėja, bet jis mažėja labai labai minimaliai (jeigu automobilis tinkamai prižiūrimas) ir sunkiai jaučiamas. Bet jeigu pajautėte stiprų galios/traukos sumažėjimą - tai jau tikrai turite problemą, o kokio ji dydžio reikia žiūrėti.
 

Pirmiausia kodėl dyzeliniai varikliai yra efektyvesni už benzininius?

Nors dyzelinis kuras turi didelį energijos tankio pranašumą lyginant su benzinu, mažiau nei 50% viso dyzelinio variklio naudingumo yra iš kuro, o  praktiškai apie 60% procentų gaunama iš pačio variklio :

  • žemos apsukos
  • priverstinė indukcija kartu su (oro) siurbimo nuostolių trūkumu
  • didelis suspaudimo laipsnis ir keli įpurškimai vienam degimo ciklui
  • ir faktas, kad dauguma šiuolaikinių dyzelinių variklių gali ramiai sau dirbti su oro / degalų mišiniu, kuris dažnai yra "liesas" kaip antai viena kuro dalis prie 80 oro dalių.

Be to, visa tai, kas paminėta priverčia dyzelinius variklius veikti žymiai "vėsiau" nei benzininiai, kurių darbinis tūris yra panašus, o tai dar labiau padidina dyzelinių variklių efektyvumą, nes mažiau degalų kaloringumo (palyginti su benzino kaloringumu) paverčiama šiluma, kuri yra išmetama į atmosferą neatlikus jokio naudingo darbo.

Tačiau trūkumas yra tas, kad didesnį dyzelinių variklių efektyvumą, palyginti su panašaus darbinio tūrio benzininiais varikliais, galima išlaikyti tik tada, kai visi veiksniai, kurie visų pirma daro dyzelį motorą efektyviu, veikia optimaliu lygiu ir taipi kaip gamintojo numatyta. Tiesą sakant, bet kuris vienas veiksnys, sistema ar valdymo funkcija, valdanti, reguliuojanti ir turinti įtakos dyzelino degimui, kuris neveikia optimaliai, gali sukelti tai, kad dyzelinis variklis laipsniškai praranda  galią ir tampa ne toks efektyvus, kai praeina tam tikras laikas, rida padidėja, todėl pradėkime nuo..

Purkštukų problemų

Tipiški (bet nebūtinai) užsikimšusių purkštukų simptomai yra :

  • šiurkštus variklio darbas tuščiąja eiga
  • matomi išmetamųjų dujų dūmai
  • padidėjusios degalų sąnaudos
  • užsikimšęs ar pažeistas katalizatorius ir (arba) DPF (kietųjų dalelių filtras)
  • dažnas DPF regeneravimas arba nesugebėjimas inicijuoti DPF regeneracijos. Šį paskutinį simptomą labai paveikia tai koks yra transporto priemonės naudojimas, todėl kartais gali prireikti gauti "gyvus" duomenis (pasijungus diagnostiką) apie išmetamųjų dujų priešslėgį prieš atliekant priverstinį DPF regeneravimą, kad būtų patvirtintas DPF užsikimšimas, kaip galios praradimo priežastis.

Žinant, kad Lietuvos degalinėse dyzelinis kuras nėra itin kokybiškas, o vairuotojai vis dar pila kurą išvis iš neaiškių "šaltinių", tad automobilio traukos dingimo, galios sumažėjimas realus dalykas. Tokiu atveju diagnozavimas turėtų būti toks :

  • Išsiaiškinti visus automobilio kompiuteryje saugomus gedimų kodus ir pašalinti juos. Idealiu atveju neturėtų būti jokių įspėjimų skydelyje ir laukiančių ar aktyvių kodų, ypač su EGR susijusių kodų.
  • Patikrinti, ar degaluose nėra akivaizdžių užteršimo vandeniu ir (arba) bakterijų suformuotų dumblių požymių. Jei reikia, imtis valymo procedūros, kad įsitikintume, jog kuro bakas ir sistema yra švarūs ir neužteršti
  • Patikrinti kuro ir oro filtrus ir vandens separatorius. Jei reikia, pakeisti filtrus
  • Atlikti degalų srauto ir slėgio bandymus, kad patikrintume, ar kuro sistema veikia efektyviai, ypač atsižvelgiant į įpurškimo pradžios laiką / nustatymus. Kartais dėl purkštukų veikimo gali būti taip, kad tarp purkštuko impulso ir faktinio įpurškimo yra pernelyg ilgas uždelsimas. Tai vadinama „įpurškimo atsilikimu“, tad pernelyg ilgi atsilikimai gali reikšmingai įtakoti variklio efektyvumo praradimą.

Visgi iš praktikos žinome, kad dažniausia problema yra purkštukų užteršimas ar jų gedimai. Tokiu atveju žinoma juos reikia valyti arba remontuoti, keisti nusidėvėjusias dalis.

BET, jeigu su purkštukais, kuro įpuškimo sistema viskas ok? O galios trūkumas vis jaučiamas ? Sekantis svarstomas dalykas..

Variklio kompresijos problemos

Jei visi minėti veiksniai suiję su prukštukais, kuro įpuškimo sistema ok, tai sekančiu žingsniu einame žiūrėti kompresijos reikalų.
Kadangi kompresijos slėgis yra dyzelino degimo paleidimo mechanizmas, tai reiškia, kad nuolatinis efektyvaus suspaudimo slėgio sumažėjimas laikui bėgant turės tiesioginės įtakos oro ir dyzelinio mišinio degimui senstant varikliui. Tiesą sakant, daugumoje šiuolaikinių lengvųjų transporto priemonių dyzelinių variklių galia ir efektyvumas žymiai sumažės, kai efektyvus suspaudimo slėgis sumažės vos 5%, o kai kuriais atvejais ir žymiai mažiau nei 5%.

Taigi turime atlikti kompresijos matavimus cilindruose ir žiūrėti ar slėgis cilindruose atitinka normas. Problemos kurias visi mažiausiai nori aptikti tai - mechaniškai susidėvėję stūmoklių žiedai, susidėvėję stūmokliai ar cilindrų sienelės.

Dauguma šiuolaikinių dyzelinių variklių yra suprojektuoti taip, kad be neigiamo poveikio galėtų ištverti padidėjusį cilindrų sienelių viršutinio galo (dažniausiai dylanti dalis) mechaninį nusidėvėjimą kelis šimtus tūkstančių kilometrų, tačiau dažniausiai tai tiesa tik tada, kai varikliai itin tvarkingai prižiūrimi, naudojama tik kokybiška alyva, keičiama laiku ir svarbiausia KOKYBIŠKAI keičiama - turime omenyje "steriliai "smiley

Kitos galimos priežastys kurios įtakoja automobilio traukos praradimus

Įsiurbimo sistemos nuotėkis
Tarpinės, jungtys ir t.t

Įsiurbimo sistemos apribojimai
Kliūtys oro įsiurbimui - pvz. užsikimšęs oro filtras.

Blogas turbokompresoriaus veikimas
Dažniausios su turbokompresoriais susijusios problemos yra susidėvėję kompresoriaus dalys, nesandarus išmetimo vožtuvas, kolektorius.

Per didelis išmetamųjų dujų slėgis
Užsikimšę ar pažeisti duslintuvai, DPF, SCR katalizatoriai. 

Buvo laikai kai dyzeliniai varikliai važiavo principe ant betko laugh deja, tie laikai praėjo. Dabartiniai motorai efektyvūs, ekonomiški, novatoriški. BET, norint, kad jie veiktų efektyviai reikalinga nuolatinė priežiūra, periodinės patikros, kokybiški degalai ir alyva. Tinkami kuro priedai, kaip vitaminai kuriuos patys naudojame - šiai dienai tampa neatskiriama tinkamo eksploatavimo dalimi.

Rekomenduojame

18,00 €

Kodas J01230

40,00 €

Kodas J02210

33,29 €

Kodas J02380

9,00 €  10,00 €

Kodas J02540

Daugiau naujienų