Kada reikia keisti pakaitinimo žvakes? - Autura

Pakaitinimo žvakės ir kada jas reikia keisti

Pakaitinimo žvakės ir kada jas reikia keisti

Kas yra pakaitinimo žvakė?

Tai elektrinis elementas, esantis kiekviename dyzelinio variklio cilindre, užtikrinantis patikimą dyzelinio variklio užvedimą bet kokiomis oro sąlygomis. Skirtingai nuo uždegimo žvakės (naudojamos benzininiuose varikliuose), kuri nuolat veikia vairuojant, kaitinimo žvakė reikalinga tik uždegimo proceso metu. Kaitinimo žvakė elektrifikuoja kaitinimo elementą, kad jis įkaistų tiek, kad skleistų matomą šviesą. Įsiurbiamas oras suspaudžiamas prieš degalų purkštuvo purškimą kuro įpurškimo metu nukreipiant degalus į karštą kaitinimo žvakės galiuką. Įpurškiamas kuras susimaišo su suslėgtu oru, išgaruoja ir pradeda degti beveik vienu metu.

Variklio įspėjamoji lemputė - "Check engine"

Variklio įspėjamoji lemputė prietaisų skydelyje dažnai yra pirmoji užuomina, kad kažkas negerai. Automobiliai, kuriuose rodomas šis įspėjimas, turėtų būti kuo greičiau nuvežti į servisą, kad būtų galima tinkamai diagnozuoti ir atlikti techninę apžiūrą. Variklio įspėjamoji lemputė gali užsidegti dėl daugybės gedimų - vienas iš jų sugedusios kaitinimo žvakės.

Pagrindinės problemos kurios susiję su pakaitinimo žvakių gedimu

  • Sunkus variklio užvedimas

    Sunkiai užvedamas variklis yra dažniausias pažeistų kaitinimo žvakių rodiklis. Šaltomis oro sąlygomis be tinkamai veikiančių kaitinimo žvakių degimo kamera gali nepasiekti tinkamos temperatūros, kad užsidegtų degalai ir užvestų variklį. Jei nėra problemų su degalais ar akumuliatoriumi, reikia patikrinti kaitinimo žvakes.

  • Netolygus darbas laisva eiga

    Jei viena ar kelios kaitinimo žvakės perdegė, buvo sugadintos ar pažeistos, variklis vis sunkiau užsives, nes temperatūra cilindruose nukris ir variklis tuščiąja eiga pradės netolygiai veikti, o išmetamosios dujos keletą minučių skleis baltus dūmus. Jei visos pakaitinimo žvakės yra sudegusios, reikėtų tikrinti degalų įpurškimo laiką.

  • Padidėjo kuro sąndaudos

    Temperatūra ir kuras paprastai lemia kuro degimo efektyvumą, o ne kaitinimo žvakės veikimą. Tačiau kai kuriais atvejais kaitinimo žvakės atlieka tam tikrą vaidmenį. Šaltuoju metų laiku dyzelinas gali būti maišomas su specialiais priedais, kad sumažėtų jo užšalimo temperatūra. Kuras su priedasis greičiausiai turės mažesnį energijos kiekį ir sumažins degalų naudojimo efektyvumą. Variklio darbinė temperatūra turi būti sureguliuota taip, kad visas įpurškiamas kuras būtų visiškai sudegęs. Kaitinimo žvakės padeda užtikrinti papildomą šilumą degimo kameroje.

  • Balti dūmai išmetimo sistemoje

    Paprastai balti dūmai atsiranda, kai nepakanka šilumos degalams deginti. Nesudegusios kuro dalelės išeina iš išmetimo vamzdžio kaip dūmai ir paprastai skleidžia sodrų kuro kvapą. Neįprasta, kai šaltu oru matomi balti dūmai, kol variklis sušyla. Pažeistos kaitinimo žvakės arba sugedęs kaitinimo žvakių valdymo modulis gali sukelti baltus dūmus užvedus variklį. Taip pat yra daug kitų baltų dūmų atsiradimo priežasčių. Jei įšilus varikliui vis dar matomi balti dūmai, variklyje gali būti vienas ar daugiau blogų purkštukų, sulėtėjęs įpurškimo laikas arba susidėvėjęs įpurškimo siurblys ir t.t

  • Juodi dūmai

    Juodus dūmus sukelia oro ir kuro santykio disbalansas- per daug degalų ir nepakankamai oro. Tai reiškia, kad į mišinį įpurškiama per daug degalų arba degalai tiekiami nepakankamai. Sugedusios pakaitinimo žvakės gali sutrikdyti jautrų dyzelino degimo procesą, o tai savo ruožtu gali paskatinti juodų dūmų atsiradimą. Tai yra įspėjamasis ženklas, kad kažkas negerai su kaitinimo žvakėmis ar kitais svarbiais degimo proceso komponentais.

Kaip dažnai reikia keisti pakaitinimo žvakes?

Tikslaus vieningo atsakymo nėra kada tiksliai reikia keisti pakaitinimo žvakes. Dažnai rekomendacija yra kas 100.000 - 150.000km, priklausomai nuo gamintojo ir pan. Bet, neretai pakaitinimo žvakes gali tekti keisti ir anksčiau jeigu jos pradėjo dirbti neefektyviai.

Rekomenduojame

7,42 €

Kodas 02022/Y-732U /NGK

7,13 €

Kodas 02032;DTP

12,00 €

Kodas 02010;DTP

3,56 €

Kodas 0250201041/PU-718;VSP

8,20 €

Kodas 02101;DTP

53,00 €

Kodas GF683/0101.223.603;BERU

7,00 €

Kodas 0250202028/SX95;STR

Daugiau naujienų