Kodėl kaista variklis ir ką daryti? - Autura

Kodėl kaista variklis?

Kodėl kaista variklis?

Aukštesnės variklio temperatūros NEIGNORUOKITE!
Skaitoma, kad variklio normali darbinė temperatūra yra 75-105 laipsnių. Cilindro galvutė, cilindrų įdėklai ir variklio blokas patiria "įtempimą", kai temperatūra pasiekia 100c. Esant perkaitimo įtakai šios dalys išsiplečia už variklio leistinų nuokrypių.

Kokia temperatūra per karšta dyzeliniam varikliui?

Variklis, kurio temperatūra viršija 110c, perkaista. Žala gali būti padaryta esant aukštesnei nei ~120 laipsnių  temperatūrai. Didėjant temperatūrai, metalas išsikraipo dėl skirtingo šiluminio plėtimosi greičio.

Kokios pagrindinės variklio perkaitimo priežastys?

  • Problemos su variklio aušinimo skysčiu.

Dažniausia variklio perkaitimo priežastis yra susijusi variklio aušinimo skysčiu. Turėtumėte pirmiausia patikrinti būtent aušinimo skysčio situaciją.
Pažiūrėkite, ar rezervuare yra pakankamai aušinimo skysčio. Žemas aušinimo skysčio lygis gali būti nuotėkio požymis dėl variklio arba galvutės tarpiklio įtrūkimų. Tiesiog įpilkite daugiau aušinimo skysčio ir nuolat tikrinkite skysčio lygį ir žiūrėkite ar nėra nuotėkio požymių.
Kita priežastis, dėl kurios jūsų dyzelino aušinimo skysčio lygis yra žemas, yra ta, kad į radiatorių ar rezervuarą galėjo patekti oro "kišenių" arba burbuliukų, dėl kurių yra apribotas skysčio srautas. Aušinimo skystis turi laisvai cirkuliuoti per visus aušinimo sistemos komponentus be oro sistemoje. Oro kišenės dažniausiai atsiranda dėl netinkamos praplovimo procedūros, atsilaisvinusio žarnos spaustuko arba dėl cilindro įdėklo nusidėvėjimo.
Patikrinkite aušinimo skysčio kokybę ir konsistenciją. Aušinimo skystis turi būti tinkamai parinktas, o jame neturi būti nešvarumų ar šiukšlių. 

  • Neveikiantys dyzelinio kuro purkštukai.

Dėl netinkamai dirbančių purkštukų, varikliui gali tekti dirbti sunkiau, kad būtų kompensuojamas galios trūkumas, todėl jis perkais. Degalų purkštukai gali tinkamai neveikti dėl įvairių priežasčių, pavyzdžiui, ant purkštuko antgalio susikaupusios nuosėdos. Dyzelino purkštukų patikra yra gana greita ir paprasta, tuomet nustatoma aiškiai ar nėra purkštuko problemų, dėl kurių variklis gali perkaisti

  • Neveikiantis aušinimo ventiliatorius.

Dėl radiatoriaus ventiliatoriaus arba ventiliatoriaus sankabos problemos variklis perkais. Galite patikrinti, ar ventiliatorius nėra sulūžęs, atsipalaidavęs ir yra tinkamoje padėtyje. Kitos netinkamo aušinimo ventiliatoriaus veikimo priežastys yra sugedęs aušinimo skysčio jutiklis, variklio termostatas arba ventiliatoriaus variklis. Sugedusio aušinimo ventiliatoriaus keitimas yra paprastas sprendimas, norint apsaugoti variklį nuo perkaitimo.

  • Sugedęs vandens siurblys.

Vandens siurblys padeda cirkuliuoti aušinimo skysčiui visose variklio dalyse. Jei skriemulys, jungiantis vandens siurblį su ventiliatoriaus sankabos agregatu, laisvai sukasi be jokio pasipriešinimo, vandens siurblio sandarikliai susidėvi. Vandens siurblio ir siurblio korpuso apžiūra padės nustatyti visas problemas. Gali tekti išimti vandens siurblį, kad patikrintumėte, ar žarnos nėra užsikimšusios ir netrukdo tinkamai tekėti skysčiui.

Ką daryti jeigu variklis staiga pradėjo kaisti?

Jeigu važiuojant pastebėjote, kad variklio tempratūra gerokai aukštesnė :

  • Nedelsdami išjunkite oro kondicionierių, kad sumažintumėte variklio apkrovą. Tada padidinkite šildymą salone iki didžiausios šilumos. Tai gali padėti pašalinti šilumą nuo variklio, kad jis neperkaistų. Taip salone bus karštą, tačiau kelios minutės diskomforto yra nedidelė kaina, palyginti su kapitaliniu variklio remontu.
  • Raskite saugią vietą ir sustokite kaip galima greičiau. Sustokite ir užgesinkite automobilį. Leiskite varikliui atvėsti bent 15 minučių. Stebėkite temperatūros matuoklį, nes varikliui vėstant jis turėtų grįžti į įprastą diapazoną.
  • Jei aušinimo skysčio lygis žemas, greitas papildymas gali padėti apsaugoti variklį ir išvengti perkaitimo, kol viską sutvarkysite. Tačiau šis veiksmas neduos daug naudos, jei užsikimštų aušinimo skysčio žarna arba pvz. sugedęs radiatoriaus ventiliatorius ar vandens siurblys.
  • Išsikvieskite pagalbą, kad automobilis būtų nutemptas į servisą apžiūrai. Jeigu tokios galimybės nėra, leiskite varikliui pilnai atvėsti ir užvedus pabdykite po truputį važiuoti, stebėkite temperatūrą, nelesikite užkaisti, vis dapilkite aušinimo skysčio jei nuotėkis yra pagrindinė bėda.

Jeigu variklis perkaito ar galima suremontuoti?

Tai rimta problema ir variklio perkaitimas gali padaryti daug žalos, pvz., įtrūkęs galvutės tarpiklis arba deformuoti cilindrai. Jūsų automobilio galvos tarpiklis užsandarina aušinimo skysčio kanalus galvoje. Kai jis įtrūkęs, antifrizas gali nutekėti visur ir sugadinti variklį. Nors pati galvutės tarpinė yra palyginti nebrangi, darbo sąnaudos ją pakeisti labai nemažos. Tas pats pasakytina apie deformuotus cilindrus.. Cilindrai yra pagrindinės variklio darbo dalys. Jei bent vienas iš jų deformuojamas, ypač senesniame automobilyje, beveik pigiau gali būti pakeisti visą variklį.

Perkaitimo atveju remontas galimas, bet reikia kiekvieną situaciją vertinti individualiai ir nuspręsti koks sprendimas bus tinkamiausias tiek laiko atžvilgiu tiek finansiškai.

Rekomenduojame

17,00 €  34,00 €

Kodas 2558F/55401;RUV

3,80 €  4,75 €

Kodas CA4261

17,50 €  25,00 €

Kodas 5866000;82.20 STD

7,37 €  9,21 €

Kodas CA5331/EL3451

4,64 €  5,80 €

Kodas HG2217

4,64 €  5,80 €

Kodas HG2207

Daugiau naujienų