Dyzelinių variklių istorija - Autura

Dyzelinių variklių istorija

Dyzelinių variklių istorija

Dyzelinio variklio sukūrimo istorija

Skirtingais metais, dyzeliu varomus variklius projektavo įvairūs mokslininkai, tarp kurių buvo inžinierius Herbertas Ekroidas-Stiuartas (angl. Herbert Akroyd-Stuart) ir Gustavas Trinkleris. Tačiau pirmą praktiškai panaudotiną prototipą pavyko surinkti tik Rudolfui Dyzeliui (Rúdolf Diésel) 1887 metais.

Iš pradžių, išradėjas manė, kad geriausias kuras jo varikliui bus anglių dulkės, tačiau dėl jų itin abrazyvių savybių ir sunkumu su tokio kuro tiekimu į cilindrus, šios idėjos teko atsisakyti. Visgi, Dyzelio išradimas gerai veikė varomas augaliniais aliejais ir lengvais naftos produktais. Nuo to laiko dyzeliniai varikliai buvo nuolatos tobulinami ir vystomi. Šiais laikais, šie galingi, ekonomiški ir patikimi agregatai yra įrengiami daugybėje lengvųjų automobilių ir didžiojoje dalyje komercinio transporto.

Kaip veikia dyzeliniai varikliai

Šiandien lengvuosiuose automobiliuose iš esmės naudojami keturtakčiai varikliai, o kuras yra tiekiamas per aukšto slėgio siurblį. Šiuolaikiniuose automobiliuose naudojami keli tokių siurblių tipai:

  • In-Line. Turi tiek pat plunžerinių porų, kiek variklyje yra cilindrų. Plunžeris juda veikiamas kumštelinio veleno, sujungto su variklio alkūniniu velenu, tai atidarydamas, tai uždarydamas įleidimo ir išleidimo angas. Taip yra sukuriamas spaudimas, dėl kurio atsidaro įleidimo vožtuvas (dellivery valve) ir kuras patenka į atitinkamą purkštuką. Šie siurbliai yra labai patikimi, tačiau dažniausiai montuojami sunkvežimiuose, o lengvuosiuose automobiliuose jie buvo naudojami iki 2000 metų. 

  • Skirstomieji. Jų konstrukcijoje naudojamas vienas arba du plunžeriai, kurie, atlikdami sukamuosius ir stumiamuosius-grįžtamuosius judesius, paskirsto kurą į kiekvieną cilindrą atskirai. Dėl to, kuro tiekimas yra atliekamas tolygiau, tačiau kartu sumažėja mazgų tarnavimo resursas. Skirstomieji siurbliai dažniausiai montuojami tik lengvuosiuose automobiliuose ir mažo tonažo sunkvežimiuose. Skirstomieji siurbliai tai par skirstomi į mechaninius, elektromechaninius, rotorinius.

  • Magistraliniai (Aukšto slėgio). Naudojami Common Rail tipo kuro tiekimo sistemoje ir yra reikalingi kuro tiekimui į kuro magistralę (rail), kurioje nuolatos išlaikomas aukštas slėgis, nepriklausomai nuo variklio darbo režimo. Šios sistemos naudojimas leidžia 25 % padidinti variklio sukimo momentą esant žemoms apsukoms ir 20 % sumažinti kuro sąnaudas.

  • Siurblys-purkštukas. Kiekvienam cilindrui sumontuotas vienas siurblys-purkštukas (pumpe-dusse), kuris atlieka kuro suslėgimo ir įpurškimo funkciją. Tokios sistemos naudojimas leidžia padidinti transporto priemonės efektyvumą ir sumažinti išmetamųjų dujų toksiškumą, kadangi pats įpurškimo procesas atliekamas per trys etapus. Išankstinis įpurškimas užtikrina tolygų kuro ir oro mišinio sudegimą, o papildomas - padeda regeneruoti suodžių filtrą.

Rekomenduojame

4,64 €  5,80 €

Kodas HG2207

18,90 €  21,00 €

Kodas F01M101456

108,00 €  120,00 €

Kodas 294009-0120

63,20 €  79,00 €

Kodas 294009-0260

4,15 €  8,31 €

Kodas 4PK1488

Daugiau naujienų