Dyzelinio kuro siurblio gedimai ir kaip juos atpažinti - Autura

Dyzelinio kuro siurblio gedimai

Dyzelinio kuro siurblio gedimai

Viena iš esminių dyzelinio variklio dalių yra būtent kuro siurblys. Sugedęs kuro siurblys gali sukelti rimtų problemų varikliui ir bendram automobilio veikimui. Taigi, labai svarbu laiku suprasti, kad siurblys streikuoja ir pašalinti gedimo simptomus kaip galima greičiau.

Dyzelinių variklių degalų padavimo sistema tiekia reikiamą dyzelino kiekį tiksliu slėgiu. Be tokio proceso transporto priemonė tiesiog tinkamai neveiktų. Taigi dyzelinio kuro siurblys, turi būti prižiūrimas ir turi būti užtikrinta, kad jis išliktų geros būklės.
Yra daugybė priežasčių, dėl kurių dyzelinio kuro siurblys gali sugesti.

Pvz. Viena labai paprasta, bet reikšminga priežastis apie kurią nedaugelis susimąsto - yra nepakankamas degalų kiekis, ko pasekoje siurblys siurbia orą. 

Dyzelinio kuro siurblio gedimo simptomai

  • Variklio trukčiojimas

Anksčiausią dyzelinio kuro siurblio problemą išpranašauja motoro “trukčiojimai”, pvz. esant didesniam greičiui. Dažniausiai tai nutinka greitkeliuose, kai vidutinis greitis šiek tiek didesnis nei įprastai važinėjant mieste. Automobilis gali puikiai nuvažiuoti trakim kokį 50km didesniu greičiu, tačiau mažinant greitį gali pradėti trukčioti “springti”, arba atvirkščiai staiga didinant greitį iš palaikomo gali pasijausti uždlesimas, “pridusimas” ar trukčiojimas. Šis simptomas gali reikšti ir kitus dalykus, bet vienas iš pagrindinių būtent kuro siurblys. Kai šią bėdą sukelia kuro siurblys, dažniausiai tai susiję su nuolatinio slėgio trūkumu. Kuro siurblys negali visą laiką palaikyti reikiamo slėgio, todėl akimirksniu gali pasikeisti taip sugadinant įprastą kuro tiekimą. Sprendimas principe paprastas – siurblį reikia keisti arba bandyti restauruoti.

  • Galios praradimas

Kita galima kuro siurblio gedimo priežastis pasitaiko tam tikrose situacijose. Kuro siurblys (net ir senas) gali veikti taip, kaip turėtų normaliomis, mažo ir vidutinio apkrovimo sąlygomis. Tačiau kai kurios transporto priemonės gali kartais viršyti šiuos aprkovimų lygius. Pvz. sunkvežimiai, pikapai ir transporto priemonės, kurioms paprastai reikia gabenti ar vilkti svorį, degalų siurblys kartais gali patirti didesnę apkrovą nei įprasta, todėl silpniausios jo dalys gali neatlaikyti. Tai taip pat gali būti ir tokie momentai kaip pvz. važiuojanti į statesnius kalnus arba daryti ką nors, dėl ko automobilis patiria didesnį ”stresą”. Ir dažniausiai tais momentais pastebimas galios praradimas, jis ypač aiškiai juntamas. Neretai pastebima, kad galia prarandama 50% ar daugiau.

Tai tikrai gana pavojinga, kai automobilis staiga praranda galią, situacijos gali būti įvairios, palikime vietos fantazijai. Tiesa, staigus galios kitimas taip pat yra purkštuko gedimo simptomas. Dėl senumo arba susidėvėjimo degalų siurblio varikliuko pasipriešinimas gali būti netolygus. Tai reiškia, kad po žemo ar normalaus slėgio periodo staiga gali sekti aukšto slėgio periodai, pripildydami variklį daugiau degalų nei priklauso, todėl automobilis „šokinėja“.

  • Garsas

Dar vienas požymis jei degalų siurblys pažeistas- jis gali skleisti garsų "zirziantį", ūžiantį garsą. Siurblys taip pat gali skleisti tokį triukšmą, jei trūksta degalų arba bake esantys degalai yra užteršti. Įprastas siurblio skleidžiamas triukšmas yra vos girdimas "dūzgimas". Garsus ūžimas rodo, kad yra problema.

  • Automobilis neužsiveda

Dar vienas gana dažnas simptomas kuris yra gana rimtas. Jei nepaisysite anksčiau minėtų simptomų, galiausiai susidursite su šiuo: kai automobilis nenori užvesti. Nustatyti, ar tai degalų siurblys, gana paprasta: bandant užvesti automobilį, jis suksis (bandys užsivesti), starteris suks, akumuliatorius ok, bet variklis taip ir neužsives. Labai tikėtina, kad tai neveikiantis kuro siurblys. 

Atminkite, kad tai tik keli degalų siurblio gedimo simptomai/priežastys, ir nors jie yra dažniausiai pasitaikantys, šie simptomai gali reikšti ne tik kuro siurblio problemas, bet ir kokią kitą bėdą. 

Dyzelinio kuro siurblio priežiūra

Tinkamai prižiūrimas kuro siurblys realiai turėtų tarnauti visą automobilio eksploatavimo laiką. Deja tai retas atvejis.

  • Norėdami pailginti kuro siurblio tarnavimo laiką, niekada neleiskite automobilio degalų lygiui nukristi žemiau ketvirtadalio bako.  Atrodo paprasta, tačiau žmonės linkę "išgręžti" kuro baką iki dungo, todėl siurbliai greičiau susidėvi. Bake esantys degalai aušina siurblį, tačiau kai kuro lygis per mažas siurblys gali perkaisti. Jei bakas ištuštėjo, atvažiavai į degalinę ir iškart įpilamas naujas kuras, siurblys gali patirti šiluminį šoką.
  • Kuro filtro keitimas taip pat padės išsaugoti kuro siurblį. Jo užduotis yra išvalyti į purkštukus patenkantį kurą.
  • Stenkitės pilti kokybišką kurą. Nors jo patikrinti gal ir neišeina, bet bent jau pilkite iš patikimų degalinių. Nepilkite iš neaiškių "tiekėjų" pigaus siūlomo kuro.
  • Naudokite profesionalius kuro priedus kurie padeda valyti, tepti ir prižiūrėti bendrai kuro sistemą. Profesionalius kuro priedus galite rasti mūsų el.parduotuvėje.

Ką daryti įtariant, kad kuro siurblys sugedo?

Jeigu manote, kad kuro siurblys streikuoja - vienintelis kelias kreiptis į profesionalus kurie tiksliai identifikuos ar tai siurblio gedimas. Taip pat galės nustatyti ar galima restauruoti kuro siurblį ar visgi teks keisti jį nauju. 

Dyzelinių kuro siurblių testavimui turi būti naudojama speciali profesionali įranga ir įrankiai kurių pagalba galima tiksliai nustatyti gedimą. Tokia įranga yra brangi. Kuro siurblį tikrinkite autorizuotuose servisuose kurie turi ir įrangą ir patirtį tokiems darbams.

 

Auturos servise atliekama visų kuro siurblių BOSCH, DELPHI, DENSO, SIEMENS, common rail (CR) patikrą ir remontą.
Suremontuotiems siurbliams suteikiame garantiją. Po remonto siurbliai atitinka visus naujų siurblių parametrus.  Šioje srityje dirbame daugiau nei 25m!

Rekomenduojame

63,20 €  79,00 €

Kodas 294009-0260

4,63 €  5,79 €

Kodas 0250201032/B-080;HKT

17,50 €  25,00 €

Kodas 5866000;82.20 STD

18,90 €  21,00 €

Kodas F01M101456

Daugiau naujienų