DPF filtras kemšasi. Kaip to išvengti? - Autura

DPF - Kaip išvengti jo užsikimšimo?

DPF - Kaip išvengti jo užsikimšimo?

Dyzelino kietųjų dalelių filtras kitaip DPF - šį terminą žino beveik kiekvienas dyzelininio automobilio savininkas (tų automobilių kurie gaminami nuo 2000m). ES ekologiniai išmetamųjų teršalų standartai (kuriais siekiama apriboti kietųjų dalelių išmetimą į atmosferą) pradėjo reikalauti gaminti dyzelinius variklius su specialiais filtrais. Iš tikrųjų jie leido sumažinti kenksmingų dujų išmetimą ir dyzelino poveikį aplinkai ir tai labai svarbu. Kita vertus, variklių su DPFais vairuotojai dažnai susiduria su problemomis, ypač jeigu pagrinde naudojasi automobiliais miestuose, nedideliais atstumais.

Kokie užsikimšusio DPF simptomai?

  • Automobilis juntamai silpniau traukia

Kadangi DPF užsikimšimas tiesiogiai veikia jūsų išmetimo sistemą ir jos galimybes pašalinti dujas iš jūsų variklio, tai mažina jūsų variklio galią ir efektyvumą. Kad ir kiek spausite akseleratorių, vis tiek variklis bus vangus dėl nesugebėjimo išstumti dujų pertekliaus. Variklis sunaudos daugiau energijos bandydamas išmesti  dujas per DPF ir taip nelieka reikalingos jėgos pagreičiui. 

  • Padidėja kuro sąnaudos

Kadangi jūsų variklis nedirba efektyviai, natūraliai stengsitės išgauti galios, didinsite apsukas ar pan. Užblokuotas DPF filtras ne tik priverčia jūsų variklį naudoti daugiau degalų, bet ir jūsų pagreitis nėra toks galingas dėl to, kad variklis negali išstumti išmetamų teršalų. Dėl šio dvigubai sumažėjusio efektyvumo, jūs pilsite gerokai daugiau kuro, o variklis bus itin varginamas. Įsivaizduokite, kad esate geras bėgikas ir nuo rytojaus pradedate bėgti su dujokauke.. Tikėtina, kad tokių rezultatų kaip įprastai niekada neišgausite.

  • Darosi sunkiau užvesti variklį

Kai dėl besikemšančio  DPF variklyje susikaupia dujos, kurios niekur negali išeiti, tai taip pat sukelia didelį slėgio padidėjimą tiek variklyje, tiek pačiame DPF. Tokiu atveju variklis paprasčiausiai nenori užsivesti, kol tas slėgis nepasišalins, panašiai kai kartais bandome atsukti indelį su vakumu, atrodo dangtelio neina prasukti kol pro dangtelio tarpelį nepašalinsi slėgio. Tai, kad nepavyksta užvesti variklio su tokiu slėgiu yra geras dalykas, nes tai gali padaryti didelę žalą varikliui ir visiškai sugadinti jūsų DPF. 

  • Turbinos problema

Užkimštas dyzelino dalelių filtras trukdys eiti dujų srautui per išmetimo sistemą, neleisdamas dujoms tinkamu greičiu praeiti pro sistemą. Dėl to dujų temperatūra natūraliai pakyla, jei jos neišleidžiamos pakankamai greitai, o tai sušildo korpusą aplink turbiną! Tai gali pakenkti jūsų turbokompresoriui. Tai gali įtakoti alyvos nutekėjimą ir efektyvumo sumažėjimą, veikiant turbinai. Užsiblokavus DPFui, jūsų turbo sistemoje esanti alyva gali pradėti karbonizuotis, o tai gali įtakoti didelius gedimus.

  • Nuo variklio jaučiamas keistas kvapas

Visos šios jūsų variklyje susikaupusios dujos pradeda skleisti nemalonų kvapą. Tai pavojinga ne tik dėl padidėjusių šansų sugadinti motorą, bet ir dėl šių dujų kyla tikimybė apsinuodyti. 

  • Užsidegęs daviklis prietaisų skydelyje

Dažniausiai esant DPF problemai turėtumėt pamatyti DPF ženkliuką kuris signalizuoja apie esančią problemą. 

Kaip prižiūrėti DPF filtrą?

Pirmiausia tai reikėtų leisti įvykti regeneracijai tada kai ji prasideda. Esant mieste tai nėra patogu, nes prasidėjusi regeneracija užtrunka ir rekomenduojama tuo metu automobiliu važiuoti aukštesnėmis apsukomis bent 10min (panašiai tiek laiko vykdomas išsivalymas- regeneracija). Taigi jeigu prasidėjo regeneracija, mes sustojome ir palikome automobilį.. ji neįvyksta iki galo (nors girdime kaip variklis intensyviai skleidžia ūžesį - "vykdoma regeneracija")  ir gali paskatinti filtro užsikimšimą. Paprastai kalbant regeneracija, tai kai pasiekus tam tikrą aukštą temperatūrą sudeginami suodžiai ir važiuojant pašalinami. Jeigu nevažiuojame, jie lieka filtre.

Norėdami padėti geriau ir efektyviau įvykti regeneracijai (ypač mieste eksploatuojamiems automobiliams), turėtume naudoti specialius priedus tokius kaip "JLM DPF regeneravimo priedas" . Priedą lengva naudoti, tiesiog supilti į kuro baką. Tai yra organinis metalinis katalizatorius kuris mažina DPF filtre esančių suodžių uždegimo temperatūrą iki tokio lygio, kurį variklis gali lengvai pasiekti važiuojant trumpais atstumais miesto režimu. Tai ypač svarbu, nes regeneracijos greitis padidėja iki 10 kartų.

DPF filtras turėtų tarnauti apie 100.000 - 150.000 km, jį ekspolatuojant taip kaip reikia. Bet visi suprantame, kad tai padaryti yra pakankamai sudėtinga. 
Jeigu jaučiate, kad kemšasi DPF filtras atvykite į Auturos servisą ir mes greitai bei efektyviai išvalysime filtrą. Pasiekiame net 98% gamyklinių parametrų. Daugiau apie DPF filtrų valymą galite paskaityti mūsų paslaugos puslapyje DPF filtrų patikra.

 

Daugiau naujienų