Dyzelinių variklių turbinų remontas - Autura

Dyzelinių variklių turbinų remontas

Turbinų diagnostika

Remontuojame sulūžusias, švilpiančias, netraukiančias, dūminančias ar kitų gedimų turinčias turbinas. Nustatome gedimų priežastis. Suteikiame 12 mėn. garantiją. Parduodame restauruotus ir naujus: turbokompresorius, turbinų kartridžus, vakuuminius bei elektrinius aktuatorius ir kitas turbinų dalis. Parduodamų turbinų asortimentas nuolat keičiasi, tad jeigu nerandate ieškomos turbinos, mes Jums padėsime.

Mes norime pasidalinti savo praktine patirtimi ir patarimais, kaip diagnozuoti turbinų gedimus.

Turbinų restauravimas

Turbinos remontas daug kam gali pasirodyti labai paprastas darbas, tad gali kilti klausimas – kam reikalingi specializuoti servisai turbinų remontui ? Kur paslaptis ? Kas tokio slypi turbinoje , ko nemato eilinis žmogus ar autoserviso meistras?

Geriausias pavyzdys yra automobilio ratas. Kai pakeičiamos padangos, ratai balansuojami. Tai padaryti galima tik turint specialią įrangą. Disbalanso pamatyti negalime, bet puikiai pajaučiame, kai ratai būną neišbalansuoti. Taip ir su turbinos ašimi. Ją reikia išbalansuoti. Tam darbui atlikti reikalinga speciali įranga - balansavimo staklės. Jos išsuka turbinos ašį iki 120 000 – 210 000 apukų per minutę. Neišbalansuota ašis pradeda vibruoti, skleisti specifinį garsą- kaukimą, bei riboja apsukų greitį. Ašis plakasi į įvorės sieneles, plėsdama jos ertmę. Atsiranda šoninis klibėjimas, padidėja tepalo pralaidumas, dūmingumas. Iškyla grėsmė užkišti katalizatorius. Subalansuota ašis sukasi centre beveik neliesdama įvorės sienelių, apgaubta tepalo slėgio plėvelės. Sumažėja trintis, lengviau sukasi turbina, pratekantis tepalas stabilizuoja temperatūrą. Tokios sąlygos užtikrina ilgą turbinos tarnavimo laiką.

Didžioji dauguma turbinų yra reguliuojamos slėginiais, vakuminiais arba elektriniais valdikliais- aktuatoriais. Dėl to neišvengiamai svarbu turėti specialios įrangos turbinų sureguliavimui patikrinti ir jas tinkamai, kokybiškai sureguliuoti. Turbinos aktuatorius reguliuoja pro darbinį veleną praeinančių dujų srautą. Šio srauto išmatavimu paremta daugelio reguliavimo stendų technologija. Deja, tai neužtikrina sureguliavimo kokybės. Ne šiaip sau paminėjau turbinos apsukų greitį kalbėdamas apie balansavimą. Kintamos geometrijos (VNT) mentelės ne tik reguliuoja išmetamų dujų srautą, bet ir keičia dujų atakos kampą į turbinos veleno sparną. Vadinasi, keičia turbinos apsukas ir suspaudimo laipsnį kompresoriaus pusėje (aliuminėje kriauklėje). Jei neišmatavome suspaudimo laipsnio faktiškai, lieka tik tikimybė, kad MAP sensorius (turbinos slėgio daviklis) gaus tiek slėgio, kiek reikia.

Abejones išsklaidyti gali tik rimti ir brangūs turbinų reguliavimo stendai „Cimat“. Jie pranoksta kitus savo galimybėmis. Reguliuojama turbina dirba lyg ant variklio. Matomas tepalo slėgis, temperatūra, turbinos sūkiai, slėgis ir oro srautas išmetime, suspaudimo laipsnis įsiurbime, tepalo pralaidumas, prasisunkimas į išmetimą ar įsiurbimą, girdisi pašaliniai garsai.

Ar galima suremontuoti turbiną pigiau ? Susigundėte pigesniu turbinos remontu ? Manote, sudėjo pigesnes dalis ? Neapsigaukite, nes brangiausia turbinos kainos dalis yra įdėtas darbas. Detalių kaina taip pat priklauso nuo kokybės ir gamintojo. Tad jei įsigijote pigiai turbiną, tikėtina kad turit katę maiše. Visada prašykite garantijos, o jei kyla abejonių ar klausimų, galite susisiekti su mumis. Mes pasiruošę suteikti Jums kvalifikuotą pagalbą ir paslaugą.

Turbinų gedimo priežastys

Pradėkime nuo variklio užvedimo. Tarkim, pakeitėte turbiną, užpylėte tepalo ir kuriate variklį. STOP  !  Ar žinote nuo ko sugedo sena turbina? Pašalinote gedimo priežastis? Manot, nesvarbu?

O jeigu ?..

Todėl rekomenduojame patikrinti tepalo slėgį. Neturite monometro? Netinka antgalis? Sunkus priėjimas? Nėra laiko  - patikrinkite paprasčiau ir greičiau. Prijunkite tepimo vamzdelį prie turbinos, o tepalo nubėgimo dar neprisukite. Atjunkite purkštukus ar holo daviklį, kad variklis neužsivestų. Pasukite starteriu variklį ir stebėkite turbinos tepalo nubėgimą. Po dviejų-trijų variklio apsisukimų iš turbinos turi pasirodyti plona bėgančio tepalo srovelė. Tada viskas gerai- kurti galima. Na o jeigu tepalas nepasirodė ar tik laša, ieškokite problemos tepimo sistemoje. Kitaip turbina sustos po minutės. Pradėkite nuo lengvai pastebimų dalykų- tepimo vamzdelio. Jo lenkimo vietos turi būti aptakios, nes aštrus linkimas uždaro vidinę tepalo kanalo ertmę. Kita priežastis gali būti- nešvarumai tepimo kanale (suodžiai, hermetiko likučiai, emulsija). Jie susikaupia siauriausioje tepalo kanalo vietoje, t. y. prie vamzdelį su turbina jungiančiu kiauravaržčiu. Išsukite jį ir gerai apžiūrėkite, išvalykite. Pašvieskite į ertmę po kiauravaržčiu, kur kanalas susiaurėja iki vos dviejų mm diametro. Pašalinę nešvarumus vėl bandykite sukti starteriu ir stebėti tepalo nubėgimą. Nepasirodžius tepalo srovelei iš turbinos – ardykite tepalo siurblį ar tepalo paėmėją (sietą). Esant tepimo problemoms, mes visada rekomenduojame prieš montuojant turbiną, į ją įšvirkšti specialų priedą Turbo Lube (JLM) (ją galite įsigyti PASPAUDĘ ČIA), kuris apsaugotų turbinos ašelę nuo sausos trinties.

„Stringa turbina“ - ne kartą girdėta frazė. Kaip tai patikrinti ? Tikrai nebūtina kišti pirštų prie karštos turbinos ir bandyti sukinėti ašelę. Pakanka nuimti oro įsiurbimo žarną nuo turbinos ir užkurti variklį. Dirbantį laisvais sūkiais, gesinat variklį ir skaičiuojat sekundes, kiek ilgai sukasi turbina iki sustos. Pastarąjį kartą suskaičiavau 12 sekundžių (esant karštam varikliui), kol turbina sustojo suktis po variklio išjungimo. Minimalus laikas yra 3-4 sekundės. Jeigu sukasi trumpiau, turbina tikrai stringa.

 „Perpučia turbina“- taip pat dažnas reiškinys. Dėl perpūtimo ne visada kalta turbina. Kaip įsitikinti, kad reikalingas turbinos išėmimas ir remontas? Toks gedimas būdingas kintamą geometriją (VNT) turinčioms turbinoms. Jei turbina valdoma vakumu, pakanka jį atjungti ir dar kartą patikrinti turbinos slėgį (diagnostika maksimaliai greitėjant 3-4 pavara iki 4000 aps/min). Jeigu slėgis viršija normą – turbiną reikės išimti remontui.

Kaip patikrinti, ar turbina „varo tepalus“ ? Atjungus oro padavimo žarnas matome tepaluotus interkulerį (oro aušintuvą) ir įsiurbimo kolektorių. Vis tiktai dar anksti daryti išvadą, kad turbina sugedo. Paprašykite vairuotojo palaikyti 10 sekundžių variklio apsukas apie 3000 aps/min . Palaikykite ranką taip, kad išpučiamo oro srovė pūstų Jums į delną. Laikykitės bent 5 cm atstumo, nes karšta ne tik turbina, bet ir pučiamas oras. Jeigu delną apipurškė tepalais, išvalykite tepaluotą vamzdį ir pakartokite patikrą dar bent du kartus. Delnas turi būti sausas. Priešingu atveju -turbina tikrai „varo tepalus“.

Atliekant tokį bandymą dažnai matoma iš turbinos vamzdžio besisukanti plona tepalo srovelė. Išstumiami keli lašai tepalo, bet rankos neaptaško. Taip yra todėl, kad nesusidarė turboslėgis. Šis reiškinys dažnai padeda nustatyti kitą gedimą -nesandarumą oro padavimo sistemoje. Nesandarios vietos apsitepaluoja.

Kartais tenka diagnozuoti nuimtą (tarkime -perkamą) turbiną. Apžiūrėkite priekinius ir galinius sparnelius ar nepažeisti mechaniškai, pajudinkite ašį į šonus ir išilgai. Išilginį judėjimą tikrinkite viena ranka, jo neturi būti. Šoninis klibėjimas gali būti toks, kad sparneliai neliestų kriauklių. Ašis turi suktis lengvai. Jei išmetimo kriauklėje suodžiai sausi, o už veleno ( duslintuvo link ) tepluoti, šlapi-turbina leidžia tepalus. Atidžiau įvertinkite turbinos valdymą. Vakuminė VNT geometrija turi apie 10-12 mm eigos. Teks stipriai paspausti aktuatoriaus kojelę iki stop varžto. Atleidus, kojelė turi nestrigdama grįžti iki galo.

Jeigu kyla neaiškumų, turite klausimų, galite susisiekti su mumis el.paštu info@autura.lt ar tiesiog atvykti į vieną iš Autura padalinių Vilniuje/Kaune