Kuro slėgio problemos „Common Rail“ sistemose - Autura

Kuro slėgio problemos „Common Rail“ sistemose

Kuro slėgio problemos „Common Rail“ sistemose

Kuro įpurškimo sistemos „Common Rail“ rinkoje pasirodė 1997 m. Net praėjus daug metų, diagnostika sukelia daugybę problemų. Pristatomas straipsnis, kuriame pateikiama daug informacijos apie įpurškimo sistemų specifiką, naudojamą moderniuose dyzeliniuose lengvųjų automobilių varikliuose.

Dažnai pasitaikanti problema yra žemas slėgis aukšto spaudimo siurblyje. Minimalus slėgis reikalingas variklio užvedimui yra apie 180Bar, o naujuose automobiliuose jau apie 250Bar. Jeigu slėgis yra pakankamai aukštas, neužsivedančio variklio problema slypi ne dyzelinėje kuro sistemoje. Ne visada minėtos problemos priežastis yra siurblio ar purkštuko gedimas. Gedimo ieškoti reikia pradėti nuo žemo slėgio degimo sistemos, pradedant nuo kuro bako ir elektrinio kuro siurblio. Priklausomai nuo įpurškimo sistemos, elektroniniai siurbliai nuolat veikia variklio eksploatavimo metu arba tik variklio paleidimo metu.

Reikia patikrinti jų parametrus t.y slėgį ir srautą. Dauguma dyzelinių siurblių kurą tiekia 3,5Bar ir 2 l/min. Jeigu testai nėra geri, prieš keičiant dyzelinį kuro siurblį reikia patikrinti kuro pratekėjimą degalų tiekimo magistralėje, ypatingai žiemą, kai ledo gabaliukai gali blokuoti kuro srautą degalų tiekimo vamzdeliuose esančiuose po automobilio dugnu. To priežastimi gali būti sulamdytos arba sutrūkusios guminės žarnelės. Nesandarus elektrinio siurblio sujungimas įsiurbimo pusėje yra oro patekimo į siurblį priežastis.

Mechaninį siurblį, teikiantį žemą slėgį, galima patikrinti montuojant manometrą tarp kuro filtro ir kuro siurblio. Varikliui dirbant, slopinamas kuro srautas už filtro, taip galima patikrinti, ar yra vakuumas siurblyje, tai parodo siurblio vidinį sandarumą. Vakuumas turi būti minimalus 0,1Bar arba vakuumo neturi būti visai – tai reiškia, kad kuro filtras švarus. Jei tiekimo linija yra sulankstyta, o žemo slėgio dyzelinis siurblys nesugadintas, varikliui dirbant manometras rodys  ~0,6-0,7 Bar.

Tai nėra  tiesioginis metodas patikrinti siurblio slėgį ir srautą, bet tokiu būdu galima įvertinti siurblio techninę būklę. Norint nuodugniai patikrinti aukšto kuro slėgio siurblį Bosch CP3, tam naudojamas specialus įtaisas (Bosch nr. 0986613270). Po įtaiso sumontavimo tarp aukšto kuro slėgio siurblio ir siurblio korpusų bei paleidus variklį, slėgis sudarytas mechaniniu siurbliu yra matomas manometre.

Labai dažnai žemo slėgio priežastimi aukšto spaudimo siurblyje yra kuro filtras. Kuro filtrą, kaip pigiausią iš įtariamų gedimo elementų, reikia keisti nedelsiant. Jei žinoma, kad kuras tikrai pasiekia aukšto slėgio siurblį, tikrinamas pats common rail aukšto slėgio siurblys. Už slėgio reguliavimą atsako elektromagnetiniai solenoidai, reguliuojantys kuro slėgį arba kuro srautą. Kartais slėgio reguliavimas susideda tik iš vieno punkto ( slėgio arba kuro srauto ), o naujesniuose automobiliuose  reguliavimas susideda iš dviejų punktų.

Abu solenoidiniai kuro vožtuvai gali būti patalpinti ant common rail aukšto slėgio siurblio. Jeigu ant siurblio yra tik vienas solenoidinis vožtuvas, jis visada reguliuoja tik kuro srautą. Solenoidiniai kuro srauto vožtuvai veikia dviem kryptimis, jie atsidaro arba užsidaro. Tai būtina atminti atliekant common rail siurblių patikrą.

Solenoidinius kuro vožtuvus galima patikrinti palyginant slėgį aukšto slėgio kuro siurblyje pasukus starterį, su prijungtu ir atjungtu solenoidiniu kištuku. Normaliai atidarytas (arba atidarytas be variklio pagalbos, su išjungtu kištuku) solenoidinis kuro praleidimo vožtuvas leidžia tekėti maksimaliam kuro kiekiui į aukšto slėgio siurblį. Slėgis šioje situacijoje, sudaromas Bosch siurblio,  po 10 sekundžių starterio darbo turi siekti 800Bar (kad užkirsti kelią užsivedimui, reikia atjungti purkštukus ). Dažnai pasitaiko, kad solenoidiniai kuro vožtuvai yra susidėvėję, neveikia sklandžiai ir testai neduoda rezultatų, tuomet būtina pakeisti solenoidinius vožtuvus naujais. 

Susidėvėje guminiai sandarinimo žiedai taip pat gali būti žemo slėgio common rail siurblyje priežastimi. Priklausomai nuo slėgio reguliavimo tipo (magnetinio vožtuvo slėgio arba srauto reguliavimo, uždarius arba atidarius be maitinimo), kokį gali sudaryti siurblys tikrinama prie atidarytos ar uždarytos vožtuvo sklendės. Atjungus jungtis nuo purkštukų (tai pašalina galimybę užsisiurbti ir kartu neleidžia užvesti variklio) paleidžiamas starteris 10 s.ir slėgio monometro pagalba galima pamatyti kuro siurblio sudaromą slėgį. Minimalus slėgis, prie kurio užsiveda variklis yra 180Bar, o naujausių automobilių net 250Bar.

Kai gauti testavimo rezultatai yra blogesni nei pateikti eksploatavimo dokumentacijoje, tai dar nereiškia, jog reikia keisti arba remontuoti common rail siurblį. Galbūt CR siurblys nėra sugedęs ir slėgis dingsta kažkur kitur. Kitas tyrimų etapas yra common rail purkštukų patikra ant automobilio. Ant purkštukų gryžtamo kuro jungčių prijungimas specialus matavimo prietaisas su menzūrėlemis. Norint patikrinti pjezoelektrinius purkštukus, reikalingi specialūs priešpriešinio slėgio grįžtamieji vožtuvai, sumontuoti ant kiekvieno purkštuko. Testo metu nustatomi nesandarūs ir labiausiai susidėvėje common rail purkštukai.

Purkštukas, kuris aiškiai praleidžia daugiau kuro, gali būti brokuotas (reikia dokumentacijoje patikrinti priimtiną kuro įpurškimą šiam purkštuko tipui). Jeigu, prie žemo slėgio, gryžtamas kuro srautas iš purkštuko nėra didelis, tai dar nereiškia, kad purkštukas yra geras. Įpurškimas iš purkštuko didėja, kai didėja slėgis, bet prie žemo slėgio (pvz.: 70 Bar) menzūrėlėse nesusidarys daug kuro. Tokiu atveju dažnai daroma skubota išvada, kad purkštukai geri. Pakeitus common rail siurblį, išaugs slėgis ir įpurškimas iš purkštukų.

Labai svarbu, kad po kiekvieno mazgo pakeitimo, reikia pakartoti testavimą ir įsitikinti, kad mazgo pakeitimas (siurblio arba purkštuko) davė teigiamą rezultatą. Remontą laikome baigtu, kai siurblys sėkmingai praeina slėgio sudarymo testą, purkštuko įpurškimo testą (atitinka dokumentaciją duotam kuro įpurškimo tipui). Nepakankamas slėgis užvedant variklį (neužsivedant)  arba variklio trūkčiojimas važiuojant ir registruotas gedimas diagnostikoje, gali iššaukti aukšto slėgio kuro siurblio apsauginio vožtuvo nesandarumą.

Diagnostika nėra sunki, bet norint ją atlikti, dirbtuvėse reikia turėti daugybę įrangos (menzurėlės, manometrai, jungtys, diagnostikos įranga). Dirbant su „Common Rail“ sistema, būtinai reikia išlaikyti bandymų seką ir laikytis švaros. 

Rekomenduojame

18,90 €  21,00 €

Kodas F01M101454

2,45 €  3,50 €

Kodas 0250201039/02039;DTP

4,15 €  8,31 €

Kodas 4PK1488

43,20 €  48,00 €

Kodas VKPC84416

Daugiau naujienų