• English
  • Русский

Dyzelinių „Common Rail“ purkštukų restauravimas. 6 atnaujinimo etapai

Dyzelinių „Common Rail“ purkštukų restauravimas.

6 atnaujinimo etapai

Common Rail“ dyzelinių variklių purkštukų atnaujinimas yra draugiškas aplinkai ir transporto priemonių savininko kišenei. Originalių funkcijų grąžinimas purkštukams yra sudėtingas ir sunkus darbas reikalaujantis specialių žinių ir tikslios įrangos.

Profesionaliu purkštukų atnaujinimu, įmonė „Autura“užsiima daugiau kaip 20 metų. Supažindiname apie visus šešis purkštukų atnaujinimo etapus atliekamus mūsų kuro sistemų laboratorijoje.

1. Purkštukų apžiūra ir paruošimas plovimui

Kiekvienas susidėvėjęs common rail (CR) dyzelinis purkštukas, kuris praeina pradinę patikros procedūrą ir yra tinkamas tolimesniai  patikrai, turi būti išvalytas nuo nešvarumų. Pirmajame etape pašalinami paviršiniai nešvarumai (suodžiai, alyvos likučiai). Prieš pradedant valymą, kad nebūtų pažeisti jautrūs elementai ant purkštuko galo ir elektros jungčių, būtina uždėti specialius kamštelius. Tuomet, naudojant specialius skysčius, skirtus valyti metalinėms dalims, valomas purkštuko korpusas, etapas užbaigimas džiovinimu suspaustu oru.

 

2. Dyzelinio purkštuko išmontavimas

Iš anksto išvalytas ir išdžiovintas purkštukas išmontuojamas laikantis atitinkamų procedūrų. Kad ardymo metu nesugadinti purkštuko vidinių dalių, jis įstatomas į specialų ardymo-surinkimo stovą, kur purkštuvo veržlė atsuktama su atitinkama jėga. Purkštukų ardymo-surinkimo stovas yra būtinas įrengimas, be kurio dažniausiai nulaužiami centravimo kaiščiai ir sugadinami paviršiaus sandarumai, ko pasekoje purkštukai nebetinkami remontuoti. Išardžius, purkštuko elementai yra išrūšiuojami ir siunčiami į kitas valymo fazes. Šiame etape taip pat pašalinamos netinkamos pakartotiniam naudojimui dalys.

 

3. Papildomas dalių, kurios bus panaudotos pakartotinai, plovimas

Pakartotinai naudoti tinkamos purkštukų dalys turi būti kruopščiai išvalytos. Purkštuko korpusas ir kitos dalys patenka į ultragarsinę plovyklą, kurioje per 20 minučių išvalomi visi nešvarumai. Mažesni elementai, pavyzdžiui, magnetinis vožtuvas arba vidaus elementai, taip pat patenka į plovyklą, tačiau ten praleidžia mažiau laiko. Proceso metu naudojamos cheminės valymo priemonės, kurios yra nepavojingos purkštuko dalims. Po valymo dalys džiovinamos suspaustu oru. Paskutinis veiksmas šiame etape yra vizualus visų elementų būklės patikrinimas.

4. Purkštukų atsarginių dalių parinkimas.

Visos pagrindinės dyzelinių purkštukų dalys, kurių negalima pakartotinai naudoti, pakeičiamos naujomis gamyklinėmis dalimis. „AUTURA“ užsiima BOSCH“, “DELPHI”, “DENSO” , SIEMENS-VDO ”gaminamų purkštuvų atnaujinimu ir naudoja tik tam prekės ženklui skirtas atsargines dalis, kurių asortimentas nuolat palaikomas sandėlyje.  Tinkamų komponentų parinkimas nėra labai lengva užduotis. Reguliavimo komponentų matmenys, priklausomai nuo purkštuko modelio, gali skirtis šimtosiomis arba tūkstantosiomis milimetro dalimis, o dyzelinių sistemų sandėlio asortimentą sudaro virš dešimt tūkstančių skirtingų pozicijų.

5. Dyzelinių purkštukų surinkimas

Be tinkamų žinių ir įrangos, neįmanoma tinkamai surinkti išmontuoto purkštuko. Būtina išlaikyti surinkimo procedūrų eiliškumą ir atskirų elementų užveržimo jėgas bei kampus. Svarbiausia surinkime yra ŠVARA, todėl surinkimas vyksta atskiroje švarioje patalpoje, kurioje palaikoma vienoda 20’C temperatūra ir tiekiamas hepa filtrais išvalytas oras, kuriame pašalinamos net mažiausios dulkių dalelės. Pagal „BOSCH“, “DELPHI”, “DENSO” , SIEMENS-VDO ” nuostatas, visi CR purkštukų remonto darbai turi būti atliekami ant stalo su nerūdijančio plieno paviršiumi. Šis purkštukų remonto etapas parodo, kodėl atnaujinimo proceso neįmanoma atlikti įprastose automobilių dirbtuvėse. Jeigu jautrūs purkštuko elementai liesis su nešvarumais, bus neįmanoma garantuoti, kad atnaujintas purkštukas veiks tinkamai ir ilgai.

6. Purkštukų bandymai ir įpakavimas

Teisingai sumontuotas purkštukas turi būti išsamiai ištestuotas specialiuose stenduose. “Autura” laboratorijoje testavimui naudojamas moderniausias stendas – “BOSCH EPS708“ bei Dieselland „CR-JET4EK“. Atliekant purkštukų testavimo bandymus, stebimi keli parametrai  pavyzdžiui, tokie kaip, tuščios eigos kuro kiekis, priešipurškimo kuro kiekis, perpylimo (grįžtamo) kuro kiekis ir maksimalus išpurkškiamo kuro kiekis. Jie matuojami atitinkamomis sąlygomis – prie tam tikrų stendo apsukų ir atitinkamos testavimo alyvos temperatūros. Jeigu purkštuko parametrų charakteristikos atitinka leistinas tolerancijų ribas, bandymas laikomas sėkmingu. Paskutiniame etape purkštukas patenka į pakuotę, kurioje sandariai uždaromas su antistatine folija ir drėgmę sugeriančiu popieriumi. Išbandytas ir tinkamai supakuotas purkštukas gali palikti laboratorija ir patekti į rinką.

 

Atgal